بهترین سیستم های همکاری در فروش ایران

   نویسنده: راسا
1398/06/31
افزایش تعداد سیستم های همکاری در فروش در ایران باعث شده است تا افراد زیادی به این کار علاقه‌مند شوند و بازاریابی محصولات و خدمات گوناگون را انجام دهند.

 

به اشتراک بگذارید: 
 

آخرین به‌روزرسانی: اردیبهشت 1400

سیستم های همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ، چند سالی است که به ایران راه پیدا کرده‌اند و به منبع خوبی برای کسب درآمد از طریق اینترنت تبدیل شده‌اند. این سیستم در واقع همان بازاریابی برای شرکت‌های مختلف است ولی با این تفاوت که تمامی کارها به روش اینترنتی انجام می‌شود. از آنجایی که به تعداد این سیستم های همکاری در فروش روز به روز در ایران اضافه می‌شود، ممکن است شما برای انتخاب یکی از آن‌ها به اطلاعات خاصی نیاز داشته باشید. به همین دلیل نیز ما می‌خواهیم در این مقاله مفهوم سیستم همکاری در فروش و بهترین نمونه‌های ایرانی آن را بررسی کنیم.

برای رفتن به هر بخش، کلیک کنید:

سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ چیست؟

سیستم همکاری در فروش نوع جدیدی از بازاریابی اینترنتی است که فروشگاه های آنلاین زیادی به تازگی برای بازاریابی و تبلیغات خود از آن استفاده می‌کنند. روش کار به این صورت است که افراد می‌توانند با ثبت نام در سیستم های گوناگون همکاری در فروش، یک لینک اختصاصی دریافت کنند و از آن برای بازاریابی و فروش محصولات در وب سایت شخصی یا شبکه های اجتماعی خود استفاده کنند. بعد از فروش هر محصول، سیستم پورسانتی را برای فروشنده در نظر می‌گیرد.

کار در سیستم های همکاری در فروش معمولاً بی‌دردسر است و می‌تواند برای دانشجویان و افرادی که به دنبال کار نیمه وقت هستند، مناسب باشد. با این حال در این کار هم مانند تمام شغل‌های دیگر هرچه وقت بیشتری بگذارید درآمد بهتری نیز به دست می‌آورید پس می‌توانید این کار را به صورت تمام وقت نیز انجام دهید.

در مقاله‌های گذشته به طور کامل درباره سیستم همکاری در فروش توضیحاتی داده شده است.

معرفی 4 سیستم همکاری در فروش ایرانی

پس از موفقیت شرکت‌های بزرگ و معتبری مثل آمازون، علی اکسپرس و … در استفاده از سیستم های همکاری در فروش، کسب و کارهای زیادی در مناطق مختلف دنیا از آن‌ها الگوبرداری کردند و این روش را برای بازاریابی آنلاین خود به کار گرفتند. فروشگاه های اینترنتی ایرانی نیز از قافله عقب نماندند و بسیاری از آن‌ها این سیستم کسب درآمد اینترنتی را راه اندازی کردند. حالا می‌خواهیم ببینیم کدام یک از این سیستم‌ها استانداردهای لازم را دارند؟ آیا پول بازاریابان را به موقع پرداخت می‌کنند؟ شرایط عجیب و غریبی برای کار کردن ندارند؟ درصد پورسانتی که برای کالاهای مختلف در نظر می‌گیرند، چقدر است و آیا اجناس‌شان تنوع لازم را دارد؟

سیستم همکاری در فروش دیجی کالا

سیستم همکاری در فروش دیجی کالا

اولین رمز موفقیت دیجی کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور این است که با گذر زمان و پیدا شدن شیوه‌های جدید در بازاریابی کسب و کارهای اینترنتی، آن‌ها را به کار می‌گیرد و روز به روز پیشرفت می‌کند. آن‌ها بعد از اینکه چند سال که به عنوان یک فروشگاه اینترنتی معمولی فعالیت داشتند، فعالیت مارکت پلیس خود را شروع کردند. بعد از آن هم برای بازاریابی بیش از 500 هزار محصول موجود در فروشگاه، تصمیم به راه‌اندازی سیستم همکاری در فروش گرفتند. ویژگی جالبی که سایت دیجی کالا دارد، این است که شما می‌توانید قبل از شروع به کار تعداد کلیک، نرخ تبدیل، میانگین قیمت فروش و درصد کمیسیون را به صورت فرضی انتخاب کنید تا ببینید در این شرایط چه مقدار درآمد خواهید داشت. علاوه بر این،‌ دیجی کالا تمامی تصاویر، توضیحات و لینک مربوط به محصولات را در اختیار شما می‌گذارد و در صورتی که شخصی از طریق لینک شما خرید کند و تا 7 روز آن را پس ندهد، دیجی کالا کمیسیون شما را به حساب بانکی‌تان واریز می‌کند.

سیستم همکاری در فروش سبز گستر

سبز گستر به دلیل اینکه مزایای زیادی را برای همکاران خود در نظر می‌گیرد، یکی از سیستم‌های بسیار کاربر پسند در زمینه همکاری در فروش محسوب می‌شود. این شرکت علاوه بر دارا بودن محصولات متنوع و جذاب، پورسانت بالایی هم از 30 تا 50 درصد برای کاربران خود در نظر می‌گیرد. کاربران سیستم همکاری در فروش سبز گستر می‌توانند 80٪ از مبلغ سفارشات ارسالی را به صورت روزانه دریافت کنند و بعد از توزیع محصولات نیز 100 درصد مبلغ به حساب آن‌ها واریز خواهد شد. همچنین در شرکت سبز گستر، تمام سفارشات قبل از ارسال از طریق تلفن پیگیری و تأیید می‌شوند.

یکی دیگر از امکانات جالب سیستم همکاری در فروش سبز گستر، قابلیت زیرمجموعه‌گیری آن است و شما می‌توانید به ازای هر فردی که به عنوان زیر مجموعه خود به سیستم اضافه می‌کنید، 12٪ از پورسانت محصول فروش رفته توسط او را دریافت کنید. البته این 12٪ شامل پورسانت خود شخص زیر گروه شما نمی‌شود.

بهترین سیستم های همکاری در فروش ایرانی

سیستم همکاری در فروش فروشگاه ساز سپهر

در فروشگاه ساز سپهر، به دو شیوه می‌توانید از همکاری در فروش، کسب سود کنید:

  • فروشگاه خودتان را ایجاد کنید و از مشتریان و سایر مخاطبان دعوت کنید که محصولات‌تان را بفروشند:

کسانی که فروشگاه خود را در فروشگاه‌ساز سپهر ایجاد کنند، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. با استفاده از این ویژگی، پس از راه‌اندازی فروشگاه و افزودن محصولات خود، مخاطبان شما می‌توانند لینک اختصاصی خود را دریافت کرده و در فروش هریک از کالاهای شما مشارکت داشته باشند. پس از خرید موفق، پورسانت فرد معرف در پنل کاربری‌اش قابل مشاهده خواهد بود. هم‌چنین شما می‌‌توانید برای هر گروه محصولات متفاوت، پورسانت متفاوت در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر صفحه‌ی همکاری در فروش را ببینید.

قابلیت همکاری در فروش در فروشگاه ساز سپهر

  • همکارِ فروش سپهر شوید: طیف گسترده‌ای از افراد که صاحب فروشگاه فیزیکی و یا در فکر راه‌اندازی یک فروشگاه تماماً اینترنتی هستند، از امکانات فروشگاه‌ساز سپهر استفاده می‌کند. این امکانات، فقط وب‌سایت فروشگاهی نیست؛ بلکه مجموعه راه‌حل‌هایی است که فروشگاه‌ها می‌توانند به‌طور همزمان از طریق وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجوی محصول (ترب و ایمالز) و به‌صورت حضوری فروش داشته باشند.

اگر افرادی را می‌شناسید که به‌دنبال راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی هستند و سپهر مناسب آن‌هاست، با معرفی فروشگاه ساز سپهر به آن‌ها، پورسانت دریافت کنید. برای شروع، خدمات و تعرفه‌های سپهر را ببینید و برای شروع همکاری، با سپهر تماس بگیرید.

همکاری در فروش با فروشگاه ساز سپهر

سیستم همکاری در فروش می مارکت (پایگان)

یکی دیگر از سیستم‌ های همکاری در فروش معتبر در ایران می مارکت است که با نام پایگان نیز شناخته می‌شود. تفاوتی که این شرکت با سایر شرکت‌های فعال در زمینه همکاری در فروش دارد، این است که تنها دو بار در ماه برای همکاران خود پول واریز می‌کند؛ اما مزایا و امکانات جذاب آن به قدری زیاد است که می‌توان از این مورد چشم پوشی کرد. برای مثال در سیستم می مارکت، شما می‌توانید به تعداد نامحدود برای مشتریان خود اس ام اس ارسال کنید. همچنین این شرکت 2 بار در روز سفارشات مشتریان خود را ارسال می‌کند و تا حداکثر ۴۸ ساعت بعد این سفارشات به دست مشتری می‌رسد که از این نظر یکی از سریع‌ترین سرویس‌ها محسوب می‌شود.

از دیگر امکانات می مارکت می‌توان به امکان ویرایش قالب‌های تبلیغاتی آن‌ اشاره کرد و اگر شما دانش برنامه‌‌نویسی داشته باشید، به راحتی می‌توانید کدهای این قالب‌ها را بنا بر سلیقه و نیازتان تغییر دهید و در وب سایت فروشگاهی خود قرار دهید. علاوه بر این می مارکت برای کاربرانی که قصد فروش و تبلیغ محصولات در تلگرام و اینستاگرام را دارند، یک ربات تلگرامی طراحی کرده است که بنرهای تبلیغاتی مربوط به این شبکه های اجتماعی را برای آن‌ها می‌فرستد. همچنین می مارکت نیز مانند سیستم همکاری در فروش سبز گستر، قابلیت زیرمجموعه‌گیری دارد که با استفاده از آن می‌توانید پورسانت بیشتری دریافت کنید.

کلام آخر

سیستم های همکاری در فروش فعال در ایران بسیار زیاد هستند و این‌ها تنها چند نمونه از آن‌ها بودند که معرفی کردیم. بهتر است در انتخاب هر شرکت و سیستمی بسیار تحقیق کنید و از فروشندگان مختلف درباره نحوه کار آن‌ها بپرسید تا به مشکل برخورد نکنید. همچنین به یاد داشته باشید که با اینکه کسب درآمد از این روش بسیار آسان است ولی اگر می‌خواهید پول زیادی به دست آورید باید برای کار خود وقت بسیاری صرف کنید.