طراحی سایت طلا فروشی نیازمند چه امکاناتی است

   نویسنده: محمدرضا قاری
1400/10/01
فروش اینترنتی طلا تفاوت‌هایی با دیگر کالاها داشته و ممکن است چالش‌هایی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال امکانی همچون به روز بودن همیشگی و در لحظه قیمت از اصلی ترین مواردی هست که باید در طراحی سایت طلا فروشی در نظر گرفته شود.

 

به اشتراک بگذارید: 
 

این روزها فروش اینترنتی طلا مانند بسیاری دیگر از محصولات و کالاها در اینترنت متداول شده است. طلا و جواهر فروشان زیادی در سراسر کشور با رونق گرفتن فضای فروش اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین، رو به طراحی سایت طلا فروشی آورده و از این طریق به بازاری بزرگ‌تر و امکانات فروش متنوع‌تری دست پیدا کرده‌اند.

با این حال، از نظر ماهیت محصول، فروش اینترنتی طلا تفاوت‌هایی با دیگر کالاها داشته و ممکن است چالش‌هایی به همراه داشته باشد. به‌عنوان مثال، یکی از مهم‌ترین چالش‌های طراحی سایت طلا فروشی قیمت متغیر طلا و دیگر فلزهای گران‌بهاست. مشتریان یک سایت طلا فروشی باید در لحظه‌ی بازدید از سایت، قیمت دقیق و به‌روز کالاها را مشاهده کنند و بر آن اساس خرید نمایند. آیا چنین چیزی ممکن است؟

پاسخ کوتاه، «بله» است؛ برای توضیحات تکمیلی و پاسخ به دغدغه‌های دیگر در طراحی سایت طلا فروشی با ما در این مقاله همراه باشید.

در این نوشته به این موضوعات می‌پردازیم:

  • فروش اینترنتی طلا و جواهر
  • امکانات فروشگاهی در طراحی سایت طلا فروشی
  • تغییرات لحظه‌ای قیمت طلا
  • مجوزهای لازم برای فروش اینترنتی سکه و طلا

فروش اینترنتی طلا و جواهر

همان‌طور که گفته شد، فروشندگان طلا و جواهرات نیز مانند دیگر اصناف توانسته‌اند به دنیای فروش اینترنتی قدم بگذارند. اگر شما نیز یک طلا فروشی را مدیریت می‌کنید، باید بدانید که با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در این زمینه، می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید، فروش خود را افزایش دهید و با تکیه بر امکانات آنلاین، هزینه‌های خود را پایین بیاورید. طراحی سایت فروشگاهی، شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام، فروش در سایت‌های ترب و ایمالز، اپلیکیشن فروشگاهی برای موبایل و ... انواع ابزارهایی هستند که در کنار هم، می‌تواند به موفقیت شما در فروش اینترنتی بیانجامد.

امکانات فروشگاهی در طراحی سایت طلا فروشی

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در طراحی سایت فروشگاهی و به‌طور خاص، طراحی سایت طلا فروشی این است که فرایندهای مختلف بازاریابی و فروش را خودکار کند؛ بدون این‌که نیاز به حضور یک متصدی برای رسیدگی باشد. ما در فروشگاه ساز سپهر، امکانات متعددی را به فعالین این صنف ارائه می‌کنیم:

  • فروشگاه اینترنتی شما همیشه باز است؛ هر کسی با جستجو در گوگل، اینستاگرام، تلگرام، ترب، ایمالز و ... این امکان را دارد که با فروشگاه و محصولات شما مواجه شود. این حضور 24 ساعته نیازی به نیروی تمام وقت ندارد.
  • مرحله‌ی بررسی محصولات، توضیح ویژگی‌های هر محصول، بررسی ظاهر و ... توسط مشتری، به‌صورت خودکار انجام می‌شود؛ شما صرفاً یک بار تصاویر و اطلاعات محصول را در سایت طلا و جواهر خود بارگذاری می‌کنید.
  • حفظ امنیت محصولات و فروشگاه یکی از دغدغه‌های جدی در صنف طلا و جواهر است. با داشتن یک فروشگاه اینترنتی فروش طلا، شما فقط باید به سفارش‌های ثبت شده رسیدگی کنید و کالا را به دست مشتری برسانید!

از دیگر امکاناتی که سپهر، پس از راه اندازی در اختیار شما خواهد گذاشت: اتصال دامنه‌ی اختصاصی شما، راه‌های ارسال مختلف، انواع روش‌های پرداخت داخلی و خارجی، طراحی قالب منحصر به فرد و بنرهای فروشگاهی جذاب، دسته‌بندی‌های موضوعی محصولات، مدیریت دسته‌ای قیمت‌ها و ... خواهد بود. لیست کامل امکانات فرشگاه ساز سپهر را ببینید.

تغییرات لحظه‌ای قیمت طلا

همان‌طور که در ابتدای این مقاله هم گفته شد، یکی از چالش‌های طلا فروشی آنلاین، تغییرات لحظه‌ای ارزش طلا و دیگر فلزات گران‌بهاست. مشتری در لحظه‌ی مراجعه و ثبت سفارش باید دقیق‌ترین و به‌روزترین قیمت‌ها را ببیند.

آیا باید تمام قیمت‌ها را به‌صورت دستی تغییر داد؟

یا اصلاً هیچ قیمتی درج نکنیم و منتظر تماس مشتری باشیم؟

هیچ‌کدام از این راهکارها بهینه نیست. یکی از امکاناتی که فروشگاه ساز سپهر برای اصناف مختلف، مخصوصاً برای فروش اینترنتی طلا در نظر گرفته است، امکان تغییر خودکار قیمت‌های وب‌سایت براساس قیمت‌های لحظه‌ای است. تنها کافی است در هر یک از محصولات، وزن طلا، مزد ساخت و قیمت جواهر را به‌صورت جداگانه وارد کنید؛ قیمت دقیق محصول براساس ارزش لحظه‌ای طلا، به‌صورت خودکار نمایش داده خواهد شد.

مجوزهای لازم برای فروش اینترنتی سکه و طلا

طبق مصوبه شورای پول و اعتبار فروش سکه به صورت اینترنتی ممنوع است. و تنها برای فروش اینترنتی طلای آب شده، جواهرآلات و مصنوعات طلا میتوان مجوز گرفت.

براساس آخرین دستورالعمل ابلاغ شده، شرایط فروش اینترنتی طلا به شرح زیر است:

  • سایت طلا فروشی بایستی در فضای آفلاین دارای فروشگاه ثبت شده در این صنف باشند و یا با تأمین‌کنندگان دارای پروانه کسب مرتبط با طلا و جواهر قرارداد ببندند.
  • باید تمامی محصولات و مصنوعات عرضه شده در فروشگاه اینترنتی، دارای کد استاندارد تولید و طلای آب شده باید کد عیارسنجی داشته باشد.

برای شروع به کار و به‌منظور اخذ مجوزهای فروش اینترنتی سکه و طلا، اگر صاحب یک فروشگاه آفلاین طلا و جواهر هستید، می‌بایست یک وب‌سایت فروشگاهی برای طلا فروشی خود ایجاد کنید و سپس از اتحادیه‌ی کسب و کارهای مجازی برای فروش اینترنتی، مجوز اخذ کنید. اما اگر مجوز فروش آفلاین طلا را ندارید، باید قبل از درخواست مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی، با یک طلافروشی دارای جواز، قرارداد ببندید. در نهایت پس از تأیید اتحادیه، می‌توانید فعالیت آنلاین خود را آغاز کنید. برای راهنمایی بیشتر، مشاوره‌ی رایگان فروش اینترنتی می‌توانید با شماره‌ی 02147623030 تماس بگیرید.

فروشگاه ساز سپهر به تمامی دغدغه‌های موجود در طراحی سایت طلا فروشی پاسخ داده و همچنین نمونه‌ سایت‌های موفقی نیز در این زمینه دارد که می‌توانید این نمونه‌ها را در این صفحه مشاهده نمایید.