قالب گلدن گلد را چگونه مینیمال و باز طراحی کردیم؟

   نویسنده:
1398/08/19
پس از درخواست مدیریت گلدن گلد تصمیم گرفتیم کامل ، آمار بازدید ، مشتریان و نوع ورود کاربران به گلدن گلد رو تحلیل کنیم و بعد از اینکه فهمیدیم اکثر مشتریان از اینستاگرام استفاده می کنند تصمیم گرفتیم قالب جدید گلدن رو به شکل اینستاگرام باز طراحی کنیم و شروع کردیم به چالش کشیدن انواع آرایش های محصولات

 

به اشتراک بگذارید: 
 

گلدن گلد یک فروشگاه اینترنتی بزرگ هست که تقریبا چند سالی میشه برای فروش اینترنتی و وبسایتشون افتخار همکاری داریم، محصولات این فروشگاه انواع لباس های زنانه و ست های پوشاک هست.

مدیریت گلدن گلد یک روز درخواست کردن که قالب وبسایتشون رو باز طراحی کنیم، پس شروع کردیم به تحلیل و آنالیز، جدای از اینکه گلدن گلد نرم افزار موبایل هم داشت، مدتی تیم گرافیک و رابط کاربری وقت گذاشتن برای بررسی اینکه مشتریای گلدن بیشتر دوست دارن چطوری خرید کنن. بعد از چند جلسه صحبت و مشورت به این نتیجه رسیدیم که دسته ی زیادی از مشتریان گلدن روی گوشیهاشون وبسایت رو بازدید میکنن، علاوه بر این به خاطر تحریم سیستم عامل ios، امکان نصب خیلی از نرم افزارها وجود نداره. و جدای از این ها مهمترین چیزی که خیلی توی ایده پردازی برای طراحی قالب مهم هست اینه که ببینیم کاربران اون سایت چه دسته از جامعه هستن؟ برای چی بازدید کننده اون سایت هستن؟

به چالش کشیده شدیم !

طی آمار تقریبی اکثر مشتریان، خانم های خانه دار بودند و اصولا کار با سایت و خرید از یک وبسایت فروشگاهی رو سخت میدونن، حوصله وب گردی و سردرگمی داخل فروشگاه های اینترنتی رو ندارن و دلشون یه گالری عکس خلوت و دلچسب میخواد. از طرفی در کنار همه ی این سختی ها دیدیم درصد استفاده از برنامه اینستاگرام در این دسته، زیاد شده و ارتباط خوبی باهاش دارن.

نتیجه گرفتیم !

 به فکرمون زد که یک قالب مینیمال و کاربر دوستانه براشون پیاده سازی کنیم، سعی کردیم قالب رو شبیه اینستاگرام و آرایش محصولات صفحه اصلی رو با یک فاصله کم و بدون حاشیه به همراه عنوان و قیمت بزاریم که  وقتی مشتری صفحه اصلی رو باز میکنه، دلش بخواد همه ی محصولات رو ببینه و انتخاب کنه. جستجوی سریع رو بالای صفحه طوری گذاشتیم که وقتی لمس شد، مشتری حس بکنه وارد یک برنامه شده و سریع محصول مورد نظرشو پیدا کنه. نکته ای که قالب گلدن گلد رو متمایز میکنه، دسته بندی های مهم به صورت هایلایت اینستاگرام و به همان شکل در بالای صفحه گذاشته شده تا مشتری سریعا وارد گروه مورد نظرش بره و محصولات رو ببینه.

اینجا آخر نتیجه گیری نبود، چیدمان محصولات در کنار هم بر روی چشم بیننده  تاثیر زیادی میزاره، تیم گرافیک تصمیم گرفتند که چند مدل مختلف به صورت موقت طراحی و پس از کاربر پژوهی و نظرسنجی، به همفکری و نتیجه برسیم.

سه نوع نمایش محصول به صورت گرافیکی طراحی شد و با استفاده از چند تستِ رابطِ کاربری روی تیم فروشگاه ساز سپهر و دیگر افراد، حالت نمایش زیر انتخاب شد و شروع کردیم به بازطراحی قالب گلدن گلد.

مشتریانِ کاربرانِ ما، در واقع تیمی از سپهر هستن که غیر مستقیم به ما کمک میکنن چیزی که واسشون راحت تره رو براشون پیاده سازی کنیم.

خوشحال میشیم به گلدن گلد سر بزنید و نظراتتون رو برامون بفرستید.