چطور ربات را در کانال اضافه کنیم و راهنمای ساخت کلید شیشه ای

   نویسنده: نوید کوهی
1398/10/16
اگر یک کانال تلگرامی دارید و می خواهید آنرا به ربات تلگرام خود متصل کنید تا کار سفارش گرفتن به راحتی و توسط ربات انجام شود این مقاله را مطالعه نمایید.

 

به اشتراک بگذارید: 
 

آخرین بروزرسانی : 3 مهر 1402

بیشترین کاربرد ربات ها در کانال های تلگرام ساده کردن روند سفارش گرفتن از مشتری و فروش اینترنتی است. اگر شما یک کانال تلگرامی دارید که در آن کالاهایتان را برای فروش قرار میدهید و از طریق کانال تلگرام فروش اینترنتی دارید. یک راه ساده برای سفارش گیری و فروش آنلاین استفاده از ربات تلگرام فروشگاهی است.

ربات تلگرام فروشگاهی به شما کمک میکند به جای اینکه خودتان با مشتری چت کنید به جای شما با مشتری صحبت کند کالاها را نمایش دهد و بعدا سفارش را ثبت کرده و آدرس بگیرد.

اگر هنوز ربات تلگرام فروشگاهی ندارید می توانید به وسیله ی فروشگاه ساز سپهر یک ربات تلگرام فروشگاهی برای خود ایجاد کنید و در ادامه آن را در کانال تلگرام هم اضافه کنید.

چطور ربات تلگرام فروش اینترنتی بسازیم؟

چطور ربات فروشگاهی را به کانال تلگرام اضافه کنم؟

فرض کنید شما درکانال تلگرامی فروشگاه خود عکس یک کالا و توضیحات کالا و قیمت را ارسال کرده اید و مشتری از آن کالا خوشش آمده و می خواهد بخرد، چطور باید اینکار را بکند؟

به شما پیام دهد؟ به وب سایت برود و از بین کلی کالا دوباره دنبال کالای مورد نظر بگردد؟

با استفاده از ربات می توانید یک کلید خرید سریع ایجاد کنید و آنرا زیر پست خود در کانال بگذارید، کاربر با کلیک روی آن وارد ربات شده و ربات دقیقا همان کالا را به مشتری پیشنهاد می دهد تا بتواند سفارش دهد.

 

فعال سازی inline mode

برای ساخت دکمه ی شیشه ای ابتدا باید حالت inline  ربات را فعال کنید. اگر هنگام ساخت ربات اینکار را نکرده باشید اکنون می توانید با مراجعه به botfather اینکار را انجام دهید.

  • در تلگرام نام botfather را جستجو کنید یا روی این لینک کلیک کنید.
  • با زدن دستور /mybots لیست ربات های شما را نمایش می دهد. روی نام ربات خود کلیک کنید و دکمه ی botsettings را بزنید. 
  • سپس روی دکمه ی inline mode کلیک کرده و دکمه ی Turn On را بزنید. ( اگر قبلا فعال کرده باشید اینجا نوشته turn off)

با فعال شدن حالت اینلاین وقتی شما در متن چت ها علامت @ را بزنید و اسم ربات خود را تایپ کنید به شما این امکان را می دهد که در لیست محصولات سرچ کنید.

فرض کنید نام ربات من sepehrbot باشد. با تایپ @sepehrbot  اسپیس و مثلا تایپ "آیفون" تمام گوشی های آیفون در یک باکس باز می شود.

با انتخاب هرکدام اطلاعات این کالا و دکمه ی سفارش در زیر آن ایجاد می شود.

 

چطور کالاها را در کانال اضافه کنیم؟

چند راه وجود دارد، اول اینکه وارد کانال شوید و با استفاده از جستجویی که در مرحله ی قبل آموزش داده شد در کانال کالایی که می خواهید را ارسال کنید.

راه حل دوم اینکه در ربات هر کالایی را که می خواهید پیدا کنید و با استفاده از کلید پیشنهاد به دوست مثل وقتی که آنرا به یک دوست پیشنهاد می دهید، آنرا به کانال پیشنهاد دهید.

راه حل سوم استفاده از لینک ربات است. اگر به کالاهایی که در ربات وجود دارد دقت کنید در زیر متن توضیحات کالا یک لینک خرید ربات هم هست. می توانید این لینک را کپی کنید و در متن هایی که می خواهید از آن استفاده کنید.

آیا ربات می تواند کار گذاشتن کردن خودکار کالاها در کانال را نیز انجام دهد؟

بسیاری فکر می کنند با اضافه کردن ربات در کانال تلگرامی، مسئولیت پست کردن مطالب جدید را به ربات می سپارند. اما این کار به دلایل زیادی اشتباه است.

مهمترین دلیل اینکه مدیر کانال است که تشخیص می دهد چه مطلبی را چه زمانی در کانال قراردهد و اگر قرار باشد با هر بار ورود کالا در مدیریت ربات آنرا در کانال پست کند ممکن است در ساعات غیر معمول یا تعداد زیادی پست به صورت غیر منظم ارسال شود. 

در نتیجه بهتر است با صرف قدری وقت بیشتر اینکار را مدیر کانال انجام دهد. ضمن اینکه با بودن ربات نیازی نیست حتما تمام محصولات را در کانال هم بگذارید و با لینک دادن به ربات کاربر می تواند سریع تر و راحت تر کالایی که می خواهد را پیدا کند.