چطور در تلگرام فروش داشته باشیم؟

   نویسنده: نوید کوهی
1398/10/17
طبق آمار استفاده از تلگرام هنوز بیشترین مقبولیت را در بین کاربران ایرانی دارد و اکثر کاربران پس از فیلترینگ، باز هم به آن بازگشتند و فعالیت خود را از سر گرفتند.

 

به اشتراک بگذارید: 
 

تلگرام از آن جهت که در دسترس همه هست، کوچک و بزرگ و پیر و جوان کار کردن با آن را بلد هستند بازار خوبی برای فروش محصولات به حساب می آید. و حتی با وجود  اینکه فیلتر شده است هنوز یکی از بسترهای مهم کسب و کار اینترنتی در ایران می باشد. شما هم اگر درصدد فروش اینترنتی محصول و کالای خود هستید فرصت کسب درآمد از تلگرام را از دست ندهید.

فروش در تلگرام به چه صورت است؟

سه راه برای فروش محصولات در تلگرام وجود دارد:

  •  فروش از طریق ربات تگرام
  •  فروش از طریق کانال تلگرام شما
  • فروش از طریق همکاری در فروش در گروه ها و کانال های تلگرامی دیگر

ربات تلگرام چیست و چطور با ربات تلگرام بفروشیم؟

ربات تلگرام، همانطور که اسمش پیداست یک امکان است که تلگرام ایجاد کرده تا نرم افزارها بتوانند شبیه انسان در تلگرام با مشتریان شما چت کنند.

رباتهای متنوعی در تلگرام وجود دارد مثل ربات آب و هوا، ربات نمایشگر نرخ ارز و... . چیزی که در اینجا قصد معرفی آنرا داریم ربات فروشنده است. حتما شما هم با سختی یکی یکی چت کردن با مشتریان در تلگرام و واتس آپ آشنایید، یکی می خواهد بداند فلان کالا چه قیمتی است، یکی شماره کارت می خواهد و یکی آدرس ارسال می کند که برایش بفرستید.تازه 24 ساعت شبانه روز هم نمی شود آنلاین بود و پاسخ مشتریان را داد.

ربات فروشگاهی سپهر، با اتصال به وب سایت فروشگاهی شما، عکس، قیمت و سایر اطلاعات محصولات را می خواند و به مشتری نمایش می دهد در صورتیکه مشتری اسم کالا را بپرسد در کالاها جستجو کرده و عکس کالاهای مرتبط را برای مشتری ارسال میکند. و اگر مشتری روی دکمه ی خرید کلیک کند کار سفارش گرفتن را از گرفتن آدرس تا پرداخت پول شبیه یک انسان که با آن چت می کنید انجام می دهد.

آیا استفاده از ربات تلگرام امن است ؟

هر چیزی می تواند استفاده ی خوب یا بد داشته باشد، خیلیها هستند که ربات های تبلیغاتی می سازند و آنها را در گروه های مختلف اضافه می کنند و از طریق آنها شروع به ارسال پیام های غیر ضروری و تبلیغات غیر مرتبط  میکنند، برای همین بعضی از کاربران فکر می کنند همه ی ربات ها تبلیغاتی هستند و ممکن است استفاده از آن خطرناک باشد، اما ربات فروشنده ی سپهر رباتی است کاملا تحت مدیریت شما و هیچ پیامی جز آنچه شما برایش تعریف کرده اید ارسال نخواهد کرد.

ربات فروشنده ی سپهر در واقع دستیار فروش شما در 24 ساعت شبانه روز است که بلافاصله بعد از ارسال پیام مشتری با مشتری شما چت میکند و کار سفارش گیری را انجام میدهد و وقتی مشتری سفارشش را نهایی و مبلغ را پرداخت کرد آن سفارش را در لیست سفارشات شما ثبت خواهد کرد.

برای راهنمایی در مورد ساخت ربات تلگرام می توانید مقاله ی ساخت ربات تلگرام را مطالعه کنید.

فروش از طریق کانال تلگرام:

حتما تا حالا یک کانال تلگرامی ایجاد کرده اید و محصولات خود را در آن وارد کرده اید. مزیت کانال ها این است که  مشتریان خود را در یک جا جمع می کنید و با ارسال پست در آن مطمئن هستید که اطلاعات به دست همه ی مخاطبان رسیده است. مشکلی که در کانال تلگرام هست این است که فرض کنید من به عنوان مشتری فلان کالای شما را دیدم و خواستم بخرم، چطور باید اینکار را انجام دهم؟به شما پیام دهم؟ روی لینک سایت کلیک کنم و دوباره در سایت کلی بگردم دنبال آن کالا؟ 

راه حل ما استفاده از دکمه ی شیشه ای خرید در زیر هر پست کانال است، از این طریق کاربر با مشاهده ی هر کالا می تواند روی دکمه ی سفارش زیر آن کلیک کند و مستقیما به ربات وصل شده و سفارش خود را ثبت کند.

برای آشنایی با راه های ساختن دکمه ی شیشه ای و اتصال ربات تلگرام به کانال تلگرامی می توانید مقاله ی زیر را مطالعه نمایید:

راهنمای ساخت دکمه ی شیشه ای و استفاده از ربات تلگرام در کانال 

 

فروش از طریق همکاری در فروش :

راه حل سوم استفاده از ظرفیت های کانال ها و گروه های دیگر تلگرامی و مدل همکاری در فروش یا Affiliate Marketing است.

می دانید که در دنیای امروز همه ی ما آنقدر در روز بمباران تبلیغات مختلف می شویم که دیگر تبلیغات بر ما تاثیری ندارد. در این وضعیت اثر گذار ترین نوع تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان است. من شامپویی که دوست دانشگاهم معرفی کند را حتما می خرم چون به او اطمینان دارم و دوست شما وقتی به او یک پیراهن را پیشنهاد کنید حس بهتری نسبت به آن خواهد داشت تا وقتی که همان پیراهن را در یک بیلبورد تبلیغاتی ببیند.

همکاری در فروش با استفاده از این مزیت امکانی ایجاد می کند که شما در فروشگاهتان به هرکسی که محصولات شما را در گروه ها یا کانال های تلگرامی منتشر کند و تبلیغ او منجر به فروش شود پورسانت بدهید.

همکاری در فروش

همه ی ما در چندین گروه تلگرامی عضو هستیم، دوستان دانشگاه، اعضای فامیل و ... هر کسی با یک فوروارد ساده می تواند درآمد کسب کند و مهمتر از آن به شیواترین و تاثیرگذارترین روش ممکن کالای شما را تبلیغ کند.

فروشگاه ساز سپهر امکان همکاری در فروش را برای فروشگاه های اینترنتی خود فراهم کرده است و کاربران نسخه ی سپهر+ (کسب و کارهای بزرگ) می توانند از این امکان در وب سایت، اپلیکیشن و ربات تلگرام به صورت یکپارچه استفاده نمایند.  برای اطلاعات بیشتر به صفحه ی همکاری در فروش سپهر مراجعه نمایید.