امکان جدید: ایجاد سئوال امنیتی در فرم ها

   نویسنده: تیم فنی
1393/02/31
آیا تا کنون با تصویری از حروف و اعداد که عمداً کج و ناواضح رسم شده‌اند در وب‌سایتهای مختلف برخورد کرده‌اید ؟اگر چنین است شما با یک کپچا سر و کار داشته‌اید.

 

به اشتراک بگذارید: 
 

 کپچا «آزمون همگانی کاملا خودکارشده تورینگ برای مجزا کردن انسان و رایانه» می‌باشد، یک سامانه امنیتی و روند ارزیابی است که برای جلوگیری از برخی حمله‌های خرابکارانه ربات‌های اینترنتی به‌ کار می‌رود. این روند می‌تواند مشخص کند که مراجعه کنندگان به یک وب‌سایت و یا سایر خدمات آنلاین انسان هستند یا کامپیوتر. بدین منظور برنامه کپچا آزمون‌هایی را تولید می‌کند که تنها انسان‌ها قادر به پاسخ‌گویی به آنها باشند. چون کامپیوترها و نرم‌افزارهای فعلی احتمالاً نمی‌توانند پاسخ درستی به این آزمون بدهند، هر کاربری که آنرا درست حل کند، انسان فرض می‌شود.

تا کنون احتمالاً با تصویری از حروف و اعداد که عمداً کج و ناواضح رسم شده‌اند در وب‌سایتهای مختلف برخورد کرده‌اید و از شما خواسته شده تا آنرا به شکل صحیح خوانده و بادقت در یک جعبه متن  وارد کنید. اگر چنین است شما با یک کپچا سر و کار داشته‌اید.

یک کپچای مدرن

 

کاربردهای کپچا

جلوگیری از اسپم در بلاگها و سایر وب‌سایتها

جلوگیری از نفوذ روبات ها به رایانه ها

جلوگیری از نفوذ هکر ها به رایانه ها

 

رایانش ابری سپهر

در فروشگاه ها و سایت های طراحی شده توسط فروشگاه ساز و یا طراحی سایت رایانش ابری سپهر نیزبه خاطر ایجاد امنیت بیشتر، می توانید از این امکان جدید استفاده کنید. برای این منظور زمانی که بخواهید فرمی ایجاد کنید ، بعد از زدن دکمه ایجاد فرم ، کادر زیر نمایش داده ، که می توانید قسمت نمایش سوال امنیتی را تیک زده و فعال کنید.

نمایش سوال امنیتی در فرم ها

 با فعال کردن این سوال امنیتی در فرم ایجاد شده ، در قسمت آخر فرم تکمیلی ، سیستم به صورت تصادفی سوالی انتخاب کرده و نمایش می دهد .

با توجه به درخواست های رسیده از مشتریان و اینکه درصدی از کاربران با دیدن تصاویر امنیتی مبهم از پر کردن فرم ها صرف نظر می کردند، سعی شد سئوالات ریاضی خیلی ساده ایجاد شود . با این روند هم از ارسال ربات ها جلوگیری می کنید و هم کاربران به راحتی فرم ها را ارسال می کنند .

 

نمایش سوال امنیتی در فرم ها