آنالیز مغز بشر ، مرد در مقابل زن

   نویسنده: فرشاد جهان منش
1394/03/18
نگاهی اجمالی به جذابترین و مهمترین خلقت خداوند، انسان .

 

به اشتراک بگذارید: 
 

در این مطلب می توانید تفاوت هایی که در خصوص مغز بشر (زن ها نسبت به مردها ) وجود دارد را مطالعه نمایید:

چند وظیفه گی (انجام چند کار همزمان) :

زن – چند پردازش

مغز زن ها طوری طراحی شده که همزمان میتوانند روی چند وظیفه تمرکز کنند. زن ها همزمان میتوانند تلویزیون نگاه کنند، غذا بپزند و با تلفن صحبت کنند.

مرد- تک پردازشی

مغز مرد ها طوری طراحی شده که فقط میتوانند روی یک کار متمرکز شوند. مرد ها نمیتوانند بطور همزمان هم تلویزیون نگاه کنند و هم با تلفن صحبت کنند. زمان حرف زدن با تلفن، تلویزیون را قطع میکنند. در واقع آنها یا با تلفن حرف میزنند، یا تلویزیون می بینند یا غذا میپزند.

زبان

زن ها براحتی میتوانند زبان های متعددی را فرا بگیرند. ولی نمی توانند راه حل مسائل را بیابند. مرد ها به راحتی زبان های دیگر را فرا نمی گیرند، ولی به راحتی مسائل را حل میکنند. به این دلیل است که یک دختر 3 ساله، 3 برابر پسر همسن خود لغات بلد است.

 توانایی تجزیه و تحلیل

مغز مرد ها فضای بسیار زیادی برای پردازش های تحلیلی دارد. مرد ها براحتی متوانند تجزیه و تحلیل کنند و راه حل مسئله را پردازش کنند. در صورتیکه اگر یک نقشه پپچیده را نشان زن ها بدهیم، نمیتوانند آن را بفهمند. زن ها براحتی جزئیات نقشه را نمی فهمند، برای آنها یک نقشه فقط چند تا خط مسخره روی یک کاغذ است :D

رانندگی (ماشین)

در موقع رانندگی قسمت تحلیلی مغز مرد ها، شروع به کار میکند، آنها میتوانند با سرعت بالا رانندگی کنند، اگر شیی را در فاصله دور ببینند، با سرعت آن را تحلیل میکنند و متوجه می شوند چه چیزی هست، در چه جهتی میرود و چه سرعتی دارد و براحتی بر اساس این نتایج رانندگی میکند. در حالی که زن ها زمان زیادی را میبرد تا جهت، سرعت شی مورد نظر را تشخیص دهند. مغز تک پردازشی مرد ها ، صدا را قطع میکند و تمرکز را تنها در رانندگی قرار میدهد.

دروغ گویی

زمانیکه یک مرد در صورت زن دروغ میگوید، به سرعت لو میرود، مغز فراطبیعی زن 70% بیان چهره ،20% زبان بدن و 10% کلمه ای که از دهان شخص بیرون می آید را مشاهده میکند. مغز مرد ها این خصوصیت را ندارد، زن ها براحتی در صورت مرد ها رو در رو می توانند دروغ بگویند.

حل مسئله

اگر مردی دارای مشکلات فراوان باشد، مغز او براحتی این مشکلات را از هم تفکیک کرده و آنها را دسته بندی میکند و می تواند هر کدام را در اتاق جداگانه ای بگذارد و یکی یکی شروع به حل آنها کند. خیلی وقت ها دیدید که مثلا پسری برای مدت زیادی به آسمان خیره شده، در صورتیکه اگر یک زن با مشکلات زیادی رو به رو شود، مغز او نمیتواند مشکلات را از هم دیگر دسته بندی و تمیز کند، آنها کسی را میخواهند که با او حرف بزنند و مشکلاتشان را بشنود، بعد از گفتن مشکلاتش به شخص، با خوشحالی به رختخواب خویش میرود و نگران مشکلاتی که حل شده اند یا نشده اند نیستند.

چه چیزی می خواهند

مرد ها ارج و اعتبار، موفقیت، مسائل و درگیری های بزرگ میخواهند، اما زن ها، خانواده، دوستان، روابط اجتماعی و ... میخواهند.

غمگین بودن

اگر زنها نسبت به رابطشون ناراحت باشند، نمیتوانند بر روی کارهاشون تمرکز کنند. در صورتیکه اگر یک مرد ناراحت باشد نسبت به کارش، نمی تواند روی رابطه عاطفیش تمرکز کند.

سخنوری

زن ها از زبان غیر مستقیم در گفتگو ها استفاده میکنند، در صورتیکه مرد ها مستقیم و رک حرف میزنند.

کنترل احساسات

زن ها تند تند و بدون فکر حرف میزنند، مرد ها حرکات زیادی بدون فکر انجام میدهند. (زیاد وول میخورن)

به عنوان نتیجه گیری آزاد , میتوان به این مهم پی برد که مرد ها می توانند مشکلات را بخوبی حل کنند، مسائل پیچیده را به اجزا کوچک تبدیل کنند و یکی یکی موارد را برطرف نمایند به این دلیل که وقتی روی موضوعی متمرکز می شوند تمام مغزشان را به آن اختصاص می دهند پس سرپرست خوبی برای خانواده و مدیر موفقی در کارشان هستند. البته همین امر باعث می شود که گاهی وقتها هیچ احساساتی را بروز ندهند ... یعنی احساسی نباشند و بیشتر منطقی عمل کنند.

و در مقابل آن زن ها به دلیل مغز چند پردازشی که دارند می توانند چند عمل را همزمان انجام دهند و در یک زمان مادر خوبی برای فرزندان، همسر خوبی برای شوهر و معلم خوبی در مدرسه و ... باشند.

و همین تفاوت هاست که زندگیمان را زیبا و جذاب نموده و وجود هر فرد مهم و با ارزش می شود.

 

نویسنده: فرشاد جهان منش
کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار
Software Developing ... Asp.Net , MsSqlServer , WPF , MVC Frameworks
به کارم علاقه دارم چون تداعی بخش خلق کردنه , جسم بخشیدن به افکار ...